Ik wil graag treinen spotten in de haven van Amsterdam. Rijden daar ook goederentreinen? Zo ja op welke dagen rijden daar treinen en op welke plaatsten.
Ik hoor het wel, groetjes Steyn.
Welke goederentreinen in Amsterdam Westhaven?
-
Re: Welke goederentreinen in Amsterdam Westhaven?
Voor DBC-kolenvervoer en -UC zie download-tdr's. Bediening diverse klanten (Waterlanden vrijwel altijd, de rest onregelmatig) door DBC sochtendsvroeg (brengen) en in de namiddag (halen).
Alle andere vervoerders die naar Awhv komen hebben geen vaste rijdagen en geen vaste dienstregeling.
Alle andere vervoerders die naar Awhv komen hebben geen vaste rijdagen en geen vaste dienstregeling.
Het centraal emplacement (Awhv zelf dus) staat volledig in de hoge hekken dus fotograferen gaat daar niet meer. Direct achter het emplacement begint het spoor naar de OBA (Overslag Bedrijf Amsterdam) waar DBC haar kolentreinen laadt. Dat is goed te fotograferen en gebeurt dagelijks. Hoe het in de Houtrakpolder tegenwoordig is weet ik niet maar volgens mij erg stil. Coenhaven ligt ook al lang stil.
Vanuit de Houtrakpolder vertrekken ook kolentreinen, die bij de nieuwe Rietlanden (soms vanuit het oude gedeelte aan de andere kant) beladen worden.
-
Hallo. bedankt voor de info. Ik zie dat er op de dienstregeling Ma-Zo betekent dit maandag tot en met zondag?
Op dezelfde pagina waar je de dienstregelingen vind staat rechts daarvan o.a. een kort lijstje "Verplicht leesvoer".