Woensdag 28 september 2011

Spots en tips. Voor vragen is een ander forumdeel.
Roland
Forum admin
Posts: 9669
Joined: Mon Mar 22, 2004 1:16 am
Location: Utzl
Contact:

Re: Woensdag 28 september 2011

Post by Roland »

'Gijs wrote:
Jurre wrote:Hvs 16.24: DBS 6429 met 1 4-assige gesloten wagen en 7(?) lege autowagens ri. Mas als trein 61200.
Was een Habiinns voor Platra, waren idd rond de 10 lege Laek(k)s'en waarvan een aantal er nieuw/gereviseerd uitzagen.
Je beoordelinsgvermogen is nog steeds voor verbetering vatbaar (...) want ondanks dat ik afgelopen nacht rond 05u30 bij Bkl bij het tegenkomen van tr 61020 (64xx+1 4-assige gesl. wgn) ook even dacht aan een wagen voor Platra was rond 17u18 op de bundel te Lage Weide met één oogopslag te zien dat het absoluut niet een wagentype is wat Platra wel eens krijgt.
Voor die tijd, om 17u kwam de Heezik-tractor naar buiten met 3 geloste wagens die CT had aangebracht vandaag om na plaatsen op de bundel aan de zijde Mas er vervolgens 3 beladen wagens van de Ut'se zijde van de bundel te plukken en op dat moment kwam DBS met 1 wagen voor Heezik aan op de bundel. Helaas werkt Heezik op de bundel altijd snel en had DBS de minst snelle rangeermcn afgevaardigd dus naast elkaar gebeurde net niet :-( DBS ging vervolgens omlopen en dat nam zoveel tijd in beslag dat de Heezik-tractor kans zag nog eens naar buiten te komen en 2 van de 4 wagens die bij de wegpoort stonden aan te haken en om te halen het terrein op. Om 17u30 was DBS zover met de ene aankomstwagen en plaatste die bij Heezik om vervolgens tegen de vier vertrekwagens aan te lopen die Heezik op het Platra-spoor had gestald. Na vertrek van DBS van de bundel wat zo tegen 18u gebeurd zal zijn waren er minstens nog 15 gesloten wagens aanwezig: 5 CT & 1 DBS op bij Heezik binnen/op de kade, 2 beladen bij de wegpoort (zo te zien 1x CT en 1x DBS) en 7 CT op de bundel (waarvan 4 nog beladen).
Fabian wrote:Drukte op de Zeeuwse Lijn: Krag: 16:53 DBS 189 0xx met unit-cargo uit Sloe, een paar ketelwagens (ex-Thermphos) en een lange sleep Habi(i)(ll)ns'n en Ril(n)s'n ri. Kfh.
Maak daar rg Vl van, de sinds recent beperkte capaciteit van de heuvel op Kfh maakt dat Sloe tijdelijk weer deels rechtstreekse UC's heeft via Vl. Dat kan net zou goed vaste prik worden m.i., gezien de geringe volumes via Esn is het structurele rijden via Kfh geenzins gerechtvaardigd want als het nodig is zoals nu kan DBS in Duitsland wel degelijk voorsorteren voor Sloe.
kees
Posts: 587
Joined: Thu Aug 16, 2007 9:30 pm
Location: Barneveld

Re: Woensdag 28 september 2011

Post by kees »

Om 17:04 DBS 1604 als LLT door Harselaar (Amf-Apd) ri Aml
Groeten Kees.
Derquinho
Posts: 344
Joined: Wed Jul 19, 2006 9:18 am
Location: Leiden (Dvnk)
Contact:

Re: Woensdag 28 september 2011

Post by Derquinho »

44600 met NMBS 2841 om 8:51 door Odb ri Kfh
61701 met DBS 1614 om 9:19 door Odb ri Kfh
Locon 50104 naar Sloe niet komen opdagen in Bgn, ik vrees voor een defecte NBE V100
50072 met HTRS 7101 (Portfeeders) om 11:24 door Ddzd
Losse Locon 7110 om 11:30 door Ddzd ri Sloe / Krag
UC Kfh - Sloe (ben nr even kwijt) om 12:01 door Ddzd met 1614 en 189 0XX in opz
Fokko

Re: Woensdag 28 september 2011

Post by Fokko »

Ik wrote:GZ 231 Pinnow-Shuttle (leeg): Coh 20.10, HEML 20.24/20.27, HBTN 21.31
Coh 19.45 : Vertrek BE D20 met bovenstaande trein (bestaande uit 60 tankcontainers) + LOCON 421 394 ri. Bad Bentheim Nord.
marco rodenburg
Posts: 3259
Joined: Tue Mar 23, 2004 1:39 pm
Location: Borne
Contact:

Re: Woensdag 28 september 2011

Post by marco rodenburg »

Salzbergen (D) 18:02 onbeladen Schwarzkollm bestaande uit fccpps'n ri Rheine. Tractie gemist.
Salzbergen (D) 18:20 DBS 189 052 llt ri Bad Bentheim
Bad Bentheim (D) 18:40 HVLE Maxima V490 met sleep grindwagens ri Rheine
Arjen-V
Posts: 869
Joined: Thu Nov 01, 2007 5:46 pm
Contact:

Re: Woensdag 28 september 2011

Post by Arjen-V »

HTRS 1042 + 189 096 + Straatsburgdeel van de Kehl Shuttle werd om 18:28 uitgehaald bij de USA in de Hrp, waarna er nog gecombineerd werd met het Kehl-gedeelte op de oliesporen waarna werd vertrokken richting de Hrpa hier vertrok de 1042 om 19:39 als LLT via Asd naar hlm, en de 189 096 met Kehl-shuttle 50185 om 20:09 richting Asd via Vl richting Duitsland.
Fokko

Re: Woensdag 28 september 2011

Post by Fokko »

Vincentmolenaar wrote:Coh 16:31: aankomst BE D21 met ongeveer 25 Tds'n vanuit Emlichheim + D25 en nog 3 lege containerwagens
De (inmiddels lege) Tds'n zijn afkomstig van de bediening Zentrallager Raiffeisen te Emlichheim en zijn later vandaag met GZ 204 richting Bad Bentheim vertrokken!
marco rodenburg wrote:Bad Bentheim (D) 18:40 HVLE Maxima V490 met sleep grindwagens ri Rheine
Afkomstig van de bediening SBR GmbH op Nordhorn-GIP, waren het witte (Faccns'n) of toch de "standaard" Facns'n?
Railgoed

Re: Woensdag 28 september 2011

Post by Railgoed »

Ochtend Betuweroute; Standpunt Brvalo – alle treinen tussen 8:30 en 13:30
08.38: DBS 189 028 + 189 xxx + kolen, ri Em
08.50: DBS 189 081 + 189 xxx + kolen, ri Em
09.15: DBS 189 xxx + containers, ri Brmet, tr. 41964 uit Wels (+30)
09.50: DBS 189 085 + 189 073 + leko, ri Brmet, tr 48746 uit Dillingen
10.10: DBS 189 075 + 44 wagens UC, ri Brmet, tr 45744 uit Hagen
10.55: ERS 189 090 + containers (2/3 vol), ri Brmet, tr?
11.10: CT 186 237 + ketelwagens (Dec + Gatx), ri Brmet, tr 42310 uit Frankfurt
11.45: DBS 189 053 + 189 025 + leko, ri Brmet
12.10: DBS 189 089 + containers (3/4 vol- Hupac), ri Brmet, tr 43662 (-30) uit Novara
12.15: DBS 189 040 + 189 036 + kolen (erts?), ri Em
12.18: TXL 189 287 + 189 202 + leko (VTG), ri Brmet, tr 47722 van CT?
12.50: DBS 189 074 + 189 028 + leko, ri Brmet
13.15: DBS 189 035 + 189 041 + leeg erts, ri Brmet
trainboy2004
Posts: 1894
Joined: Wed Mar 11, 2009 11:25 pm
Location: Std
Contact:

Re: Woensdag 28 september 2011

Post by trainboy2004 »

Railgoed wrote: 10.55: ERS 189 090 + containers (2/3 vol), ri Brmet, tr?
Neuss-shuttle 41782?
rail4harold
Posts: 2153
Joined: Tue Mar 23, 2004 12:08 am
Location: Bij Bokito
Contact:

Re: Woensdag 28 september 2011

Post by rail4harold »

trainboy2004 wrote:
Railgoed wrote: 10.55: ERS 189 090 + containers (2/3 vol), ri Brmet, tr?
Neuss-shuttle 41782?
Bij gebrek aan een Fdl in de nacht op Neuss Gbf rijdt de Neuss tegenwoordig ma, wo, vr in de erg vroege dienst heen en in de late dienst terug. Al die rare BR afkortingen zeggen mij weinig, maar als dit richting Emmerich was zou het de vertraagde trein naar Neuss kunnen zijn geweest. Een foto helpt. Groet, Harold.
treinfan
Posts: 1242
Joined: Mon Aug 13, 2007 9:18 pm
Location: NL

Re: Woensdag 28 september 2011

Post by treinfan »

RTB V203 + ketelwagens om 16:45 door Rtb ri Rtz
Jeroen
Posts: 1532
Joined: Wed Nov 09, 2005 10:16 pm
Location: Helmond
Contact:

Re: Woensdag 28 september 2011

Post by Jeroen »

Hmh: 23:58 ri Bot HTRS 189 211 met volbeladen Bologna-shuttle.
Waalkade

Re: Woensdag 28 september 2011

Post by Waalkade »

sodomtrein wrote:Op het RSCG te Vdm stonden 3x Roos 639?, een wagen nog beladen met boomstammetjes.
Om 18.44 waren ze alle drie beladen met boomstammetjes. Tevens stonden er 2 stuks 4-as containerwagens met ieder twee tankcontainers, o.a. DuPont. Aan de draaistellen te zien waren de containerwagens niet al te jong meer.
Nielske1990
Posts: 1108
Joined: Sat Jun 14, 2008 8:10 pm
Location: Helmond
Contact:

Re: Woensdag 28 september 2011

Post by Nielske1990 »

Aanhakend op die van Jeroen, nog een 'middernacht-spot' uit Hmh; 0.04 ri.Kn HTRS 150x met goed beladen Mortara-shuttle
Annie MG
Posts: 1872
Joined: Sun Jun 20, 2004 5:37 pm
Location: CityPolders
Contact:

Re: Woensdag 28 september 2011

Post by Annie MG »

Railgoed wrote:12.18: TXL 189 287 + 189 202 + leko (VTG), ri Brmet, tr 47722 van CT?
TX is geen CT dus 47718 van TX.
fugazi

Re: Woensdag 28 september 2011

Post by fugazi »

Railgoed wrote:Ochtend Betuweroute; Standpunt Brvalo – 11.10: CT 186 237 + ketelwagens (Dec + Gatx), ri Brmet, tr 42310 uit Frankfurt
42310 is de PCC-trein/Kutno-shuttle met ITL-D tractie. Belading is (tank)containers.
Sander
Posts: 3904
Joined: Tue Mar 23, 2004 9:56 pm
Contact:

Re: Woensdag 28 september 2011

Post by Sander »

Jurre wrote:
Railgoed wrote:Ochtend Betuweroute; Standpunt Brvalo – 11.10: CT 186 237 + ketelwagens (Dec + Gatx), ri Brmet, tr 42310 uit Frankfurt
42310 is de PCC-trein/Kutno-shuttle met ITL-D tractie. Belading is (tank)containers.
De genoemde keteltrein was onderweg naar Ps. Vast onder een 51000-nummer.
Locked