Einde ketelwagens op 'klassieke' net

Voor nieuws uit de media (kranten etc.) en evt. discussie daarover.
Locked
GVTrail
Posts: 7040
Joined: Tue Mar 23, 2004 10:04 pm
Location: Tiel
Contact:

Einde ketelwagens op 'klassieke' net

Post by GVTrail » Fri Jun 16, 2017 10:16 am

Althans, de wil van Gemeente Borne en Staatssecretaris Dijksma, lees dit artikel.
Jammer, geen leuke ketelwagentreinen langs Twenhaarsveld :-)

Roland
Forum admin
Posts: 10912
Joined: Mon Mar 22, 2004 1:16 am
Location: Utzl
Contact:

Re: Einde ketelwagens op 'klassieke' net

Post by Roland » Fri Jun 16, 2017 10:46 am

Gelukkig gaat BASF massaal over op ketelcontainers binnenkort, is dat probleem ook weer opgelost ;-)

rail4harold
Posts: 2153
Joined: Tue Mar 23, 2004 12:08 am
Location: Bij Bokito
Contact:

Re: Einde ketelwagens op 'klassieke' net

Post by rail4harold » Sun Jul 09, 2017 11:25 pm

2 tankcontainers = 1 ketelwagenequivalent. Schiet niet erg op.

Roland
Forum admin
Posts: 10912
Joined: Mon Mar 22, 2004 1:16 am
Location: Utzl
Contact:

Re: Einde ketelwagens op 'klassieke' net

Post by Roland » Mon Jul 10, 2017 9:40 pm

Met de 45'- en 52'-tankcontainers die Van Hool heeft ontwikkeld voor BASF is de laadcapaciteit vergelijkbaar lees ik her en der.
De levering van 482 van dergelijke grote tankcontainers begint dit jaar met 2 prototypes en 90 stuks, de rest volgt in 2018.
Het hollen achter de "klassieke" ketelwagentreinen aan kan beginnen ;-)

Hippel
Posts: 854
Joined: Sat Sep 29, 2012 1:48 pm

Re: Einde ketelwagens op 'klassieke' net

Post by Hippel » Sat Jul 22, 2017 11:36 am

Voor de "bulk" zal dat niet veel uitmaken.
De keuze voor containers is vooral om makkelijker de "uithoeken" van het chemie complex zonder rangeer werk te bereiken.

Locked